• Joliv

Tony Blomqvist, VD på Personstöd om deras digitala resa

I förra veckan publicerade Framgång en artikel med Tony Blomqvist, VD på Personstöd sedan 2012. Något år efter att han tillträdde infördes Jolivs digitala verksamhetsstöd Mobil Omsorg i verksamheten. Vi kontaktade Tony för att få några kommentarer kring deras digitala resa.



"När vi gick över till Mobil Omsorg fick vi slingorna, som tidigare satt på väggarna, digitaliserade och det gav oss en mycket bättre överblick över hur jobben skulle fördelas. Med tanke på hur små vi var då hade vi aldrig klarat det arbetet idag utan ett effektivt planeringssystem", säger Tony. "Den största vinsten med att arbeta digitalt är enkelheten med att se vilka besök som är planerade samt säkerheten med att se att alla kunder får den hjälp de behöver", fortsätter han.

Vi frågade om han har noterat några speciella fördelar med att arbeta digitalt under Coronapandemin så här långt.

"För vår del har inte arbetssättet förändrats så mycket under själva pandemin men det är klart att vi också arbetar mer digitalt än tidigare. Vi har en del personal som arbetar hemifrån. Vi undviker att träffas fysiskt så det blir mer möten digitalt. Men de flesta av oss är trots allt ute hos våra kunder i vården och där är det svårt att vara digital", avslutar Tony. Läs gärna artikeln i Framgång!

135 visningar

Om Joliv

Joliv utvecklar och stödjer användning av innovativa IT-stöd för bättre vård och omsorg. Företaget grundades 1999 och har idag lösning för omsorg, hemsjukvård, primärvård och elevhälsovård. Vårt systerföretag Qurelia AB arbetar med kunskap och IT-stöd för kvalitetsuppföljning inom vård och omsorg.

Besöksadress: Kopparbergsvägen 6, 722 13 Västerås

Postadress: Kopparbergsvägen 8, 722 13

Fakturor skickas till faktura@joliv.se

021 470 89 00 | kundservice@joliv.se | www.joliv.se

  • Facebook Social Icon
  • Linkedin Social Ikon
  • Instagram Social Ikon